Radio
Wczoraj po raz pierwszy użyłem słuchawek radiowych. Stwierdziłem, że to całkiem przyjemny sposób, by być przekonanym, że ma się jakąś rozrywkę. Słuchamy czegoś odległego, a ci, którzy wypuszczają owo słyszalne w świat, równocześnie przemawiają do wszystkich, tzn. pozostają w zupełnej niewiedzy co do liczby i szczególnego charakteru słuchaczy.
Ariel Modrzyk - Ku radykalnie refleksyjnej krytyce społecznej. Rozwinięcie [fragment książki "Pomiędzy normatywizmem a realizmem"]
Ideał indywidualizacji-inkluzji powinien stać się nadrzędną ideą, do której odwołują się krytycy społeczni. Zawarta jest w nim synteza dwóch zasad, które łączą w sobie najlepsze cechy socjalistyczno-komunitariańskiej tradycji krytycznej, odnoszącej się do ideału pełnej inkluzji grup w społeczeństwie, z anarchistyczno-liberalną krytyką społeczną, odnoszącą się do obrony indywiduum.
Przyjdzie Mordor i nas zje Ziemowita Szczerka to opowieść o polskich „plecakowcach” wyjeżdżających na Wschód w poszukiwaniu „hardkoru” i przygody.
Zamiast (?) wstępu:
Trzy zamieszczone w tomie opowiadania traktują o doświadczeniu psychodelicznym przydarzającym się „językowi”; jedno wynika z drugiego, co znaczy, że Ociupina ziemi tarasuje byka jest skondensowaną formą Angielskiego z Anglikami, a sama zawiera się w tekście Broadcast.
Helmut Kajzar - + + + (TRZEMA KRZYŻYKAMI) [fragment książki "Koniec półświni. Wybrane utwory i teksty o teatrze"]
Uśmiech.
– Jak nazwisko?
Uśmiech.
– Nazwisko?
Cisza.
Małgorzata Dawidek Gryglicka - Tekst jako narzędzie kontestacji w twórczości Andrzeja Partuma [fragment rozdziału]
Biuro Poezji
Biuro Poezji, założone w 1971 roku i zamknięte 26 grudnia 1984 roku, działało w Warszawie w mieszkaniu Andrzeja Partuma przy ulicy Poznańskiej 38/14e, na szóstym piętrze.
Marcin Adamczak
Część pierwsza [fragment]
Zespoły filmowe jako rzeczywistość
Celem części pierwszej nie jest powielanie poczynionych już ustaleń, lecz przyjrzenie się zespołom w optyce „kultury produkcji”, jako specyficznym miejscom pracy, (...)
Block wskazuje na trzy najważniejsze projekty, które ustabilizowały pozycję poezji cyfrowej1. W 1995 roku Loss Pequeno Glazier i Charles Bernstein założyli Electronic Poetry Center2 – centrum zapewniające dostęp do wielu zasobów poezji elektronicznej, czasopism i tekstów archiwalnych.
Marcin Kościelniak - Dziewczynka [fragment książki "Prawie ludzkie, prawie moje. Teatr Helmuta Kajzara"]
Ostatnia rzecz, której mi nie chcą nawet drukować, bo obraża, to się nazywa Włosy błazna. To jest taka bardzo właściwie smutna rzecz. Rzeczywiście smutna. Tu uważam, że osiągnąłem granice nihilizmu swojego. Opis takiego negatywnego cyrku, negatywu cyrku.