Publikacja, która zawiera nie tylko analizę specyficznego kontekstu Wolfsburga i Nowej Huty, ale jest też próbą teoretycznego zmierzenia się z problematyką przyszłości i wyzwań stojących przed społeczeństwami późnego kapitalizmu.
Lacrimae rerum. Kieślowski, Hitchcock, Tarkowski, Lynch to filmowe tour de force słoweńskiego psychoanalityka i filozofa Slavoja Žižka. Jego komentarze, brawurowe, erudycyjne, często obrazoburcze, dowodzą, że "praca teorii" może dokonać się w kinie i dochować wierności temu, co w samych filmach nieświadome."
Trzech narratorów-bohaterów naświetla z różnych stron katolicko-demoniczny klimat dolnośląskiej mieściny.
Kolekcja rysunków wybitnej artystki intermedialnej, Franciszki Themerson wydana w setną rocznicę jej urodzin. Franciszka i Stefan Themerson współpracowali ze sobą, tworząc wyjątkowy artystyczno-intelektualny duet. Rysunki Franciszki wykorzystywane były jako ilustracje książek i traktatów Stefana Themersona, ale także były samodzielnie publikowane w wielu pismach na całym świecie, a także wydawane były w postaci osobnych książek.
Arw powstawał w latach 1975–1980 jako scenariusz o życiu i twórczości Andrzeja Wróblewskiego zamówiony u pisarza przez Andrzeja Wajdę. Dzieło intermedialne, rozpisana na wiele głosów i kolorów polifoniczna opera tekstowa, a także fabularnie opowiedziana historia dojścia autora Rozstrzelań do socrealizmu. Traktat o obrazach Wróblewskiego, a jednocześnie wykład o sztuce początku lat pięćdziesiątych w Polsce i na świecie.
Książka Górskiego to zaproszenie do dyskusji na temat ustroju demokratycznego, a także poradnik dla tych, którzy chcieliby wprowadzić demokrację uczestniczącą w życie.
Książka, wydana w oryginale w 1978 roku, zawiera swoistescenariusze-"filmopisy", łączące teksty, które Debord recytował z offu głosem beznamiętnego komentatora, oraz didaskalia, opisujące to, co dzieje się na ekranie.
Dzielenie postrzegalnego to najważniejsza książka Jacques'a Ranciere'a dotycząca wzajemnych relacji między estetyką i polityką.