Niż
Niż Macieja Topolskiego to zbiór próz poetyckich zawierających elementy eseju i reportażu, które poświęcone są pracy kelnerskiej. Książka podzielona została na pięć części (poprzedzonych cytatami z podręcznika przygotowującego do zawodu kelnera), w których autor opisuje kolejne aspekty pracy w gastronomii. Od rekrutacji przez kontakt z klientem po...Read MoreCicha eksplozja. Nowe kino Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej
Tytuł: | Cicha eksplozja. Nowe kino Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej |
Autor: | Katarzyna Ancuta, Adam Cybulski, Karen Fang, Wafa Ghermani, Bogna Konior, Marcin Krasnowolski, Bastian Meiresonne, Agnieszka Mikrut-Żaczkiewicz, Jagoda Murczyńska, Jasper Sharp, Magdalena Sobolska, Sławomir Wasiński |
Redakcja: | Jagoda Murczyńska |
ISBN: | 978-83-64057-96-0 / 978-83-928388-8-3 |
Seria: | Linia Filmowa |
Tłumaczenie: | Jagoda Murczyńska |
Projekt książki: | Marcin Hernas |
Projekt okładki: | Multiversal: www.multiversal.pl |
Data premiery: | 2016-11-16 |
Liczba stron: | 264 |
Wymiary: | 155x220 mm |
Cena: | 39 zło |
XXI wiek to czas rewolucyjnych zmian dla azjatyckich kinematografii. Nieznani nikomu niezależni tajscy filmowcy podbijają międzynarodowe festiwale, koreańskie kino gatunkowe gromadzi rzesze fanów na całym świecie, a chińskie blockbustery osiągają zyski zapierające dech w piersiach. Do głosu dochodzą autorzy z maleńkich kinematografii Birmy czy Kambodży, którzy dzięki filmowemu medium mają szanse opowiedzieć historie swoich regionów z własnej perspektywy.
Wydana z okazji 10. edycji Festiwalu Filmowego Pięć Smaków pionierska, przekrojowa publikacja poświęcona kinematografiom Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej ukazuje powstające tam obecnie filmy w szerokim kontekście kulturowym, historycznym i społecznym. Polscy i zagraniczni eksperci opisują najciekawsze zjawiska w szybko rozwijającym się regionie: lokalną estetykę, zakorzenienie w kulturowych tradycjach, ale też globalne trendy radykalnie zmieniające funkcjonowanie przemysłu filmowego. Przyglądają się mrocznej poetyce tajskiego horroru, sile rażenia indonezyjskiego kina akcji i nieodpartemu urokowi japońskiego kina niezależnego, zwracając uwagę widzów na wciąż niedoceniane fenomeny, które na nowo definiują język współczesnego kina.
• • •
Współwydawcy: Fundacja Sztuki Arteria (www.piecsmakow.pl)
• • •
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Miasta Stołecznego Warszawy i Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej