Skanowanie balu
Tytuł: | Skanowanie balu [tomik + płyta CD] |
Autor: | Łukasz Podgórni |
Redakcja: | Leszek Onak |
ISBN: | 978-83-933358-3-1 / 978-83-62574-79-7 |
Seria: | Poza seriami |
Projekt okładki: | Kamil R. Filipowski |
Data premiery: | 2012-12-08 |
Liczba stron: | 48 |
Cena: | 16 zło |
Interesujący nas stan skupienia materii to faza. Faza, która oscyluje z coraz mniejszą częstotliwością: znaki zamieniają się w martwe piksele, wreszcie w spacje; obszar zaznaczenia ścieka do wnętrza wiadra. Podgórniego, co czuć, zajmują przedmioty. Ich liczbę w zbiorze (po wstępnej analizie) oceniam na 304. Czy możemy w związku z tym wyróżnić tekst rzeczy*? Może. Twórczość Podgórniego zawiera rzeczy tekstowe z coraz większą częstotliwością.
Piotr Puldzian Płucienniczak, postpoeta
Literacko Podgórni tworzy samo-rozszerzające się obrazy, które przybierają postać plików samoistnie zapisujących się we wszystkich warstwach mózgu czytelnika. Tę precyzyjnie skrojoną książkę obsługuje formuła scalająca kunszt poetycki i eksperymentalne środki wyrazu. Jedną z wielu zalet poezji Podgórniego jest mnogość, której stale towarzyszy jednakże „okno główne”, poprzez które autor nie tylko zapładnia wyobraźnię, ale też objawia się jako samotny sprawca – budowniczy myśli.
Waldemar Jocher, poeta
• • •
Przeczytaj i posłuchaj za darmo, zanim kupisz! http://ść-ch.pl/skanowanie-balu/
• • •
Wydawcy:
Hub Wydawniczy Rozdzielczość Chleba
• • •
Wydawnictwo ukazało się cyfrowym nakładem Rozdzielczości Chleba i papierowym Korporacji Ha!art, we współpracy z labelem Pawlacz Perski, który wyposażył tomik w płytę CD.
• • •
Integralną częścią wydawnictwa jest album audio (CD), stanowiący zapis niezwykle nerwowego dialogu między postcyfrową muzyką Porcji Rosołowych i (post?!)cybernetyczną poezją Podgórniego, której dźwiękową interpretację powierzono ekipie znanych (i mniej znanych) syntezatorów mowy.
• • •
• • •
Partner:
• • •
Recenzje i artykuły powiązane:
- "Odra": Arkadiusz Wierzba o "Skanowaniu balu" Łukasza Podgórniego
- Techsty.art.pl: Mariusz Pisarski o "Skanowaniu balu" Łukasza Podgórniego
- myliterarytour.wordpress.com: Przemysław Koniuszy o "Skanowaniu balu" Podgórniego
- "Wakat": Robert Rybicki o "Skanowaniu balu" Podgórniego
- Audio: Paweł Paide Dunajko miksuje "Skanowanie balu" Łukasza Podgórniego i Porcji Rosołowych
- artPapier.com: Urszula Pawlicka o "Skanowaniu balu" Łukasza Podgórniego
- Audio: polskieradio.pl: (Dwójka): Urszula Pawlicka, Roman Bromboszcz i Mariusz Pisarski o literaturze elektronicznej
• • •
Inne książki autora w katalogu wydawniczym Korporacji Ha!art:
- noce i pętle (2010)
- Kryzys. Biuletyn poetycki (2009)
• • •
Łukasz Podgórni (ur. 1984) – artysta deadline'owy; wytwórca grafik, aplikacji i niezidentyfikowanych obiektów literackich; rzeźbi w plikach audio i tresuje syntezatory mowy podczas występów scenicznych. Sygnował manifesty poezji cybernetycznej, współtworzy(ł) związane z nią inicjatywy (http://cichynabiau.blogspot.com, http://perfokarta.net). Autor tomiku noce i pętle (2010), współautor biuletynu poetyckiego Kryzys (2009) i poezjograficznego splita wgraa (2012). Wraz z Urszulą Pawlicką opracował zbiór cyfrowych adaptacji wierszy Tytusa Czyżewskiego (2012). Namiary: http://szafranchinche.ovh.org
Porcje Rosołowe – duet, w którego skład wchodzą Mateusz Wysocki i Lech Nienartowicz. Początków projektu należy szukać w toruńskim kolektywie Poszmeg, stanowiącym coś w rodzaju improwizującej spółdzielni społecznej. W przypadku Porcji doświadczenia wyniesione z barbarzyńsko-anarchistycznych jamów toczących się w prywatnych mieszkaniach zostały przekute na estetykę postcyfrową. Charakterystyczną cechą tych dźwięków jest zatarcie granicy między surową materialnością a eteryczną estetyzacją. Autorzy chętnie eksplorują wszelkiego rodzaju dźwiękowe usterki, jednakże lubią się skupiać także na organicznej naturze dźwięku i percepcji słuchacza, czego wyrazem była chociażby przygotowana wspólnie z Justyną Kociszewską audiowizualna instalacja Grzyb i sekwoja pokazywana na festiwalu Reworks w Grecji. Ich prace dźwiękowe były prezentowane w Polsce, Irlandii, Portugalii, Kanadzie i Stanach Zjednoczonych. Poza tym prowadzą eksperymentalny net-label Pawlacz Perski (http://pawlaczperski.org.pl), a Mateusz Wysocki jako Fischerle zajmuje się muzyką dub-techno. Warto dodać, że Fischerle, postać wciąż umiarkowanie znana na naszej rodzimej scenie, występował obok takich postaci, jak Moritz von Oswald, Shed, Vladislav Delay czy Kode 9, a swoje instalacje prezentował na międzynarodowych festiwalach, pośród takich twórców jak Alva Noto, Tim Hecker czy Lawrence English.