a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z wszystkie
Wg tytułu Wg autora
Seria wydawnicza
Data publikacji

Dzieje grzechu. Surrealizm w kinie polskim / Story of Sin. Surrealism in Polish Cinema

Kamila Wielebska i Kuba Mikurda

Dzieje grzechu. Surrealizm w kinie polskim

Tytuł: Dzieje grzechu. Surrealizm w kinie polskim / A Story of Sin. Surrealism in Polish Cinema (publikacja dwujęzyczna)
ISBN: 978-83-61407-91-1
Redakcja: Kamila Wielebska i Kuba Mikurda
Projekt okładki: Wojtek Doroszuk
Seria: Linia Filmowa
Liczba stron: 464
Cena: 49 zł
Data Premiery: 2010-08-20

Książka Dzieje grzechu stanowi bezcenny przewodnik po surrealistycznej terra incognita, której zarysy autorzy zbioru rozpoznają w filmach Wojciecha Jerzego Hasa, Waleriana Borowczyka, Andrzeja Żuławskiego, Romana Polańskiego, Jana Lenicy, Piotra Szulkina, Grzegorza Królikiewicza, Lecha Majewskiego, Tadeusza Konwickiego i innych twórców. Redaktorzy książki wraz z zaproszonymi autorami podjęli się próby zrekonstruowania tradycji surrealistycznej w kinie polskim. Czy tradycja surrealistyczna może stać się główną, „dobrze obecną” i inspirującą alternatywą wobec filmowego realizmu w rodzimej kinematografii? Na czym polega specyfika „polskiego surrealizmu”? Jak sytuować surrealizm polski w szerszym kontekście kulturowym i społeczno-politycznym — wobec sinej tradycji romantycznej, socrealizmu i katolicyzmu? Co łączy surrealizm w sztukach plastycznych z jego ekranowymi manifestacjami? Oto niektóre z pytań, jakie stawiają sobie autorzy zbioru.

• • •

The Story of Sin is an attempt at a reconstruction of Surrealist traditions in Polish cinema. The book reveals the ‘badly-present’, obscure and alternative aspects of our cinematography by providing an invaluable guide to the Surrealistic terra incognita whose outline authors recognise in films by Wojciech Jerzy Has, Walerian Borowczyk, Andrzej Żuławski, Roman Polański, Jan Lenica, Piotr Szulkin, Grzegorz Królikiewicz, Lech Majewski, Tadeusz Konwicki and others.

Can Surrealist tradition provide an inspirational alternative to realism in Polish cinematography? What are the features specific to Polish Surrealism; how should it be placed in a cultural and socio-political context, bearing in mind strong Romantic traditions, Catholicism, and the experiences from the Communist era?

Authors include Daniel Bird, Marcin Giżycki, Barbara Klonowska, Kamila Kuc, Paulina Kwas, Jakub Majmurek, Kuba Mikurda, Michael O’Pray, Jonathan L. Owen, Agnieszka Taborska and Kamila Wielebska.

• • •

Projekt współfinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.

• • •

Premiera książki odbyła się podczas 10. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Era Nowe Horyzonty 2010

• • •

Recenzje i teksty powiązane z książką:

 

• • •

Dzieje grzechu. Surrealizm w kinie polskim / A Story of Sin. Surrealism in Polish Cinema w naszej księgarni internetowej

Projekt Petronela Sztela      Realizacja realis

Nasz serwis używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w naszej polityce prywatności.

Zgadzam się na użycie plików cookies.

EU Cookie Directive Module Information