Redakcja

W jednym z wywiadów Patrice Chéreau powiedział, że interesuje go pańska twórczość, gdyż nie jest pan krytykiem, który postanowił zostać pisarzem. Dodał, że całe życie po prostu chciał pan pisać, ponieważ wie pan, jak powinna być zbudowana sztuka teatralna. Chcę zatem zapytać: dlaczego pisze pan dla teatru?

Czytaj dalej

Redakcja

"W polskiej prawicy boli mnie przede wszystkim jedna sprawa - jej wyjątkowe niedouczenie. Nikt, kto trochę poczytał, nie będzie z takim zadęciem bronił kawałka drewna. To przecież indiański totem. Polska prawica kojarzy mi się z moimi sąsiadkami spod bloku - mentalnymi wieśniarami obgadującymi każdego, kto odważy się żyć trochę inaczej od nich."

Czytaj dalej

Redakcja

"Nasza grupa nie ma celów, oprócz wewnętrznych założeń o rozwoju słownika i teorii. Po Manifeście 1.1 słyszałem od kolegów z grupy, że musimy oddziaływać i poszerzać krąg odbiorców, tak by poezja cybernetyczna stała się czymś popularnym. Nie mogłem nigdy zrozumieć tego głodu popularności. Jeśli chodzi o projekt Perfokarta wybieram strategię żółwia."

Czytaj dalej

Redakcja

"W osobie Ryśka odnaleźliśmy nieistniejący już dziś i nawet trudny do wyobrażenia sobie fenomen nastolatka, który pisze wiersze, tłumaczy prozę, maluje, gra i komponuje muzykę. Żyje w świecie idei, fantazji, sztuki, którego nie jest w stanie zabrać mu nawet wojna."

Czytaj dalej

Redakcja

"Nie przypuszczaliśmy, że aż tak wielu autorów wspomni w swoich dziełach nastoletniego przecież Ryszarda Apte. Irena Bronner, Natan Gross, Yoram Gross, Henryk Vogler - oni wszyscy pamiętali Ryszarda i uważali go za postać zupełnie wyjątkową. Ze szczegółami wspominają go w swoich pamiętnikach."

Czytaj dalej

Redakcja

"Początkowo zadowalała mnie po prostu kinofilia. Dopiero w spotkaniu z feminizmem odkryłam, że wielka przyjemność płynąca z kina była w pewien sposób skażona. Nagle okazało się, że filmy, które tak kochałam, bez skrupułów fabrykowały obraz kobiety jako erotyczny obiekt."

Czytaj dalej

Redakcja

"Zanim przejdziemy do dyskusji o programie i o naszych osobistych odkryciach i rozczarowaniach, chciałbym żebyśmy porozmawiali, trochę w kontekście tego Cieszyna, o "Generacji ENH". Ha!art wydał okolicznościowy numer swojego magazynu pod takim właśnie tytułem. Zauważacie istnienie takiej generacji, takiego pokolenia?"

Czytaj dalej

Redakcja

Michał Oleszczyk: Jedną z charakterystycznych cech panów animacji jest ożywianie mikroskopijnych obiekty: opiłki metalu w Stille Nacht I, kurz w Ulicy Krokodyli. W jaki sposób zachowujecie panowie kontrolę nad tak drobnymi przedmiotami?

Czytaj dalej

Redakcja

"Pod koniec czerwca wystartowała nowa seria wydawnictwa Ha!art - "Linia teatralna". Jako pierwsza ukazała się pięknie wydana monografia Jana Fabre'a, autorstwa Luka van den Driesa. O tym, jakich książek teatralnych możemy się spodziewać w najbliższym czasie, mówi Iga Gańczarczyk, redaktor serii."

Czytaj dalej

Projekt Petronela Sztela      Realizacja realis

Nasz serwis używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w naszej polityce prywatności.

Zgadzam się na użycie plików cookies.

EU Cookie Directive Module Information