Przegrywamy w szachy, gdy – niezależnie od przekonań, ale zgodnie z przyjętymi regułami gry – nie możemy zmienić pozycji króla, by uniknąć mata. W przypadku innych gier dzieje się podobnie. To nie nasze przekonania, lecz przyjęte lub narzucone zasady decydują o porażce lub wygranej.
Słownik Gatunków Literatury Cyfrowej to ukazująca się seryjnie na portalu Ha!art próba systematycznego uporządkowania wszelkich możliwych sposobów funkcjonowania literatury w medium cyfrowym: od poezji flashowej, po powieść na Twitterze i filmtext; od wiersza plaintextowego, po wiersz algorytmiczny; od powieści kolaboracyjnej na Google Wave, po powieść sieciową na abonament.
Pomysł Batona III narodził się w chwili pobieżnego przeglądnięcia pewnego francuskiego komiksu (nazwiska autora niestety nie pamiętam). Jedna z zamieszczonym tam grafik, łącząca rysunek ze zdjęciem była bezpośrednią inspiracją do wybrania takiej, a nie innej formy Taltosza. Równie ważnym bodźcem był szmatławy włoski fotokomiks, o wyraźnie erotycznym charakterze (zdobycz z allegro).
Serwis Edu-factory na stronach Korporacji Ha!art poświęcony jest przemianom w systemach szkolnictwa wyższego w Polsce, Europie i na świecie. Regularnie co środę (niekiedy dodatkowo w poniedziałki i piątki) publikujemy tu teksty krytyczne i sprawozdania z alternatywnych praktyk oporu pochodzące między innymi z książki kolektywu Edu-factory, (...)
Komiksowa adaptacja jednej z najgłośniejszych powieści literatury polskiej. Czołówka polskich rysowników i story artowców mierzy się z tekstem Michała Witkowskiego i jego opisami bohaterek Lubiewa, tworząc jedyny w swoim rodzaju, cykliczny Wielki Atlas Ciot Polskich.
Niesłychanie pożytecznym przy pracy na polu tekstu literackiego okazał się niedawno remiks. Umiejętne stosowany, pozwala wzmocnić dykcję i nadać nowe znaczenie głosowi poetyckiemu, nawet jeśli ten zdążył zwiędnąć na nieurodzajnej glebie epoki, do której współczesne gusta odnoszą się niechętnie i sucho.
„GENERACJA” to wspólna publikacja autorstwa Michała Wasążnika i Roberta Jarosza, na którą składają się: autorski album 160 fotografii Wasążnika i esej mówiony Jarosza. „Generacja” prezentuje twórców, miejsca i wydarzenia, które fundowały tożsamość kultury alternatywnej oraz przynosi słowno-wizualną dokumentację warszawskiej sceny punk i reggae pierwszej połowy lat osiemdziesiątych.
Godard. Pasaże to montaż myśli i cytatów, pojęć i interpretacji. Czytelnik znajdzie tu całościowe teorie i drobiazgowe analizy, logiczne argumenty i przebłyski odległych skojarzeń. Paweł Mościcki zestawia wypowiedzi reżysera, komentarze do jego dzieł oraz własne, przekrojowe refleksje na temat różnych aspektów jego twórczości.
Historia dwudziestosześcioletniej kobiety, która urodziła się w Polsce, ale w wieku osiemnastu lat uciekła do Izraela. Ma żydowskie korzenie, ale cała jej najbliższa rodzina przeżyła wojnę. Jest bogata (po dziadkach odziedziczyła liczne kamienice w Warszawie, a po ciotce – mieszkanie w Krakowie) i niezwykle atrakcyjna, ale wciąż dręczy ją to, że urodziła się nie w tym czasie, w którym powinna.