Szanowni Państwo, poproszono mnie o napisanie zapowiedzi wydawniczej względem mającego się ukazać latem tomiku „Zespół Szkół”. Cóż – wypada mi jednie zaznaczyć, iż książeczka opowiada o bardzo podobnym w „skutkach” "mechanizmie", jaki możemy „zafundować” „swojej” „jaźni” – jak ten, który się właśnie odbywa przy moim (?) udziale.
Wideotomik „C()n Du It” to zbiór poetyckich klipów słowno-muzycznych, prezentujących najważniejsze zjawiska w kulturze wizualnej oraz stawiających pytania o miejsce człowieka w sferze on-line i o tożsamość w czasach awatarów.
Wiersze na wolności. Usmaż trzech Perfokarcistów na jednym ruszcie. Ciepełko procesora musi być. Ale uwaga! Niech ciepełko cię nie zmyli, bo to pakiet zimnych bitów. To połączenie zielonej herbaty z earl grey’em – dawka mocnej teiny przy jednoczesnym oczyszczeniu dyskursów.
"W pracy Kamila Zająca ujmuje montaż figlarnie podkręcający wałęsiasty wąs, porastający klip skrojony pod nienaganny beat równie nienagannego, nienachalnego wiersza, który potrafi efektownie zatańczyć - choćby na ladzie społemowskiego spożywczaka.
Aneta Kamińska - Cząstki pomarańczy. Nowa poezja ukraińska / Дольки помаранч. Нова українська поезія [fragmenty]
Wyprawa na Ukrainę ciągle jeszcze pachnie przygodą: trwającą w nieskończoność podróżą zdychającym autobusem, kilkugodzinnym staniem na granicy razem z przemytnikami wódki i papierosów, tysiącem absurdów życia codziennego, rozległymi przestrzeniami, kozacką fantazją, słowiańską duszą, poezją i śpiewem.
„Trup salonowego gatunku wypadł z szafy. Oblizuje go teraz jęzor nowych mediów. Generator limeryków Jakuba Jagiełły zszokował jury ITJW: sięgając temperatury zerowej języka, jego poziomu „Ala ma kota”, i zezwalając bezdusznemu algorytmowi na losowe płodzenie wierszy, ten cybertekst fascynuje i odpycha, (...)
Najnowszy tomik poezji Piotra Macierzyńskiego to najczęściej krótkie, pozornie chaotyczne impresje dotyczące Holocaustu z perspektywy ofiary i sprawcy. Oba cykle wiersze oświęcimskie i wiersze ssmańskie niejednokrotnie ocierają się o absurdalność i są w stanie wywołać agresję u czytelnika.
Joanna Ostrowska
„Połyskliwy fosfor liter na czarnym tle to język pierwotny komputerów z epoki przed-interfejsowej. Ku takim właśnie źródłom kieruje się Katarzyna Giełżyńska, by w kilkudziesięciu sekundach, bez ekstatycznych ilości klatek na sekundę, niemal wyciszonym głosem, wyskandować na ekranie prostą, poetycką grę niebanalnych skojarzeń i przekonujących kontrastów.
Akcja przeprowadzona przez duet Zenkasi w Nowym Jorku 25 września 2011, najpierw w otoczeniu policji na Wall Street, a następnie wśród demonstrantów i bezdomnych koczujących na chodniku przy Liberty Street. „Liberty Poem” miało swoją premierę podczas nowojorskiego Dumbo Arts Festival w Central Booking Gallery.