Ha!art 59 3/2017
Literatura amerykańska XX i XXI wieku, o której nie mieliście pojęcia Autorki i autorzy numeru: Sandy Baldwin, Charles Olson, Piotr Marecki, Araki Yasusada, Shiv Kotecha, Lawrence Giffin, Kenneth Goldsmith, Mikołaj Spodaryk, Yedda Morrison i Nick Thurston.Read MoreHa!art 43 3/2013
Czas nerdów
(numer specjalny)
Wśród autorek i autorów: Jan Bińczycki, Jay David Bolter, Mateusz Idczak, Adam Ladziński, Anna Nacher, Mariusz Pisarski, Piotr Puldzian Płucienniczak i inni.
• • •
Ograniczenia biorące się z medium pozwalają spojrzeć uważniej na historię grania. A jest ona cmentarzyskiem idei. Cmentarzyskiem żyznym, właściwie dżunglą, w której bezustannie toczy się walka o przeistoczenie starego pomysłu w nowy, a nowego w grę-legendę.
(...)
Nie opuszcza mnie przeświadczenie, że niezależnie od pikseli, silników, poligonów i trwania w niewoli kontrolera, granie – ta rzekomo całkowicie stechnicyzowana czynność, ta blada poświata monitora – wychodzi od i dochodzi tylko do człowieka. Maszyna nie gra, maszyna realizuje algorytm. Zatem, nie przejmując się postulatami trans- czy posthumanizmu, nie piszemy o linijkach kodu, piszemy o ludziach. Nawet jeśli w cyfrowym zoomie i w cyfrowym szumie.
Push & play.
Adam Ladziński, Cieszą, tumanią, dyscyplinują
• • •
Redakcja numeru:
- Adam Ladziński
- Jan Bińczycki
• • •
Opracowanie graficzne: Katarzyna Janota
• • •
Numer uwolniony! Czytaj online ZA DARMO!
• • •
Ha!art nr 43 - Czas nerdów w naszej księgarni internetowej
• • •
Spis treści
- Adam Ladziński, Cieszą, tumanią, dyscyplinują
- Piotr Płucienniczak, Formacja fantastyczna: przygoda jest pracą
- Szymon Piotr Kukulak, Ukryte królestwo. Nauka w grach komputerowych
- Maciej Szuba, Modele produkcji gier wideo
- Piotr Sterczewski, Znaczące mechanizmy, interaktywne idee
- Jan Bińczycki, Jak skala Richtera (wywiad z Tadeuszem Zuberem)
- Marcin Petrowicz, Orson Welles gier komputerowych
- Mariusz Pisarski, Literackie maszyny Nicka Montforta
- Mateusz Felczak, Gry jako sposób zarabiania – sport elektroniczny i relacje o nim
- Jan Bińczycki, Dziedzictwo w kodekach. Rozmowa z Anną Nacher (wywiad)
- Michał Chudoliński, Opowiadanie historii (wywiad z Jesperem Juulem)
- Piotr Macha, W mętnej urynie sztuki nie ma już ani jednego coina (wywiad z Kordianem Lewandowskim)
- Karina Jarzyńska, Kanonizacja Pac-Mana. O kolekcji gier wideo w MoMA w Nowym Jorku
- Magdalena Cielecka, Partner, rywal, niewolnik? O relacji gracza i jego awatara
- Bartłomiej Schweiger, Upośledzone dziewczynki
- Alicja Palęcka, Nowe drobnomieszczaństwo gra
- Jay David Bolter, Richard Grusin, Remediacja (fragmenty) w tłumaczeniu Aleksandry Małeckiej
- Sebastian Rerak, Medium społecznościowe czasów preinternetowych (wywiad z Aleksym Uchańskim)
- Mateusz Idczak, Zapach commodore
- Jan Bińczycki, Ilinx w biurze
- Sebastian Rerak, Gry nie warte sieczki
- Czy jesteś graczem? Ankieta
• • •
Aby zaostrzyć apetyt czytelników, proponujemy zapoznanie się z rezultatami dziennikarskiego śledztwa niestrudzonego Jana Bińczyckiego.
• • •
Czytaj teksty z numeru:
• • •
Co o numerze napisały media:
- gitgames.blogspot.co.uk: Adriano 'Borejko' Kuc o 43. numerze "Ha!artu"
- grymojegozycia.blogspot.com: Adam Flamma o 43. numerze "Ha!artu"
- padportal.pl: Przemysław Jankowski o 43. numerze "Ha!artu"
• • •
• • •
• • •
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego