Ha!art nr 51 - Gry: przypadki książkowe. Call for papers

Granie w literaturę to temat przewodni nadchodzącego 51. numeru magazynu „Ha!art”. Będziemy poszukiwać odpowiedzi na pytanie: jakie interakcje i związki zachodzą pomiędzy współczesnymi grami a literaturą? Nie chodzi o banalny problem podobieństw i różnic, chociaż oczywiście nie da się od niego uciec. Pragniemy przede wszystkim wnikliwie przyjrzeć się, w jaki sposób interaktywne gry kontynuują literacką tradycję, a jednocześnie jak przekształcają nasze pojmowanie tego, czym jest „literackość” i gdzie są jej granice.

Numer jest inspirowany interaktywną wystawą Gry: przypadki książkowe, która odbyła się w zeszłym roku podczas Międzynarodowego Festiwalu Literackiego Ha!wangarda. Projekt poświęcono growym adaptacjom klasycznych sztuk (Sofokles, Szekspir) i powieści (Fitzgerald, Adams). Kontynuując idee wystawy, pragniemy zająć się również tematem egranizacji literatury i zaprosić Czytelniczki i Czytelników Ha!artu oraz badaczy i badaczki gier do przesyłania propozycji krótkich tekstów związanych z tym zagadnieniem. Interesują nas przede wszystkim:

  • ciekawe przykłady gier, które adaptują literaturę,
  • literackie nawiązania w grach,
  • gry, które kontynuują dzieła literackie,
  • gry, które mogą wpływać na naszą interpretację utworów literackich.

Gatunki dziennikarskie (recenzje, notki, eseje…) mile widziane, a nawet pożądane!

• • •

Propozycje publikacji (streszczenie; opis proponowanego tekstu do 200 słów) należy przesyłać do 30 maja 2015 roku na adres poczta.literacka@ha.art.pl, w tytule e-maila podając „Gry: przypadki książkowe”.

Gotowe teksty (po akceptacji przez Redakcję) należy przesyłać do 30 czerwca 2015 roku (objętość: maksymalnie 15 000 znaków ze spacjami).

Zapraszamy do współpracy!

• • •

Redaktorzy numeru: Paweł Schreiber, Michał Żmuda

• • •

• • •

Czasopismo „Ha!art” to postdyscyplinarny magazyn o kulturze współczesnej. Korporacja Ha!art to krakowska instytucja, której celem jest promowanie nowych zjawisk w kulturze. Korporacja Ha!art wydaje młodą prozę i poezję, przekłady literatury zagranicznej, albumy, antologie, książki teoretyczne i tomy rozmów w ramach kilkunastu linii wydawniczych. Wybrane publikacje dedykowane były game studies: 43 numer pisma z 2013 roku poświęcony był grom, w 2014 ukazał się klasyczny Cybertekst Espena Aarsetha, w 2015 roku ukaże się książka Art of Failure Jespera Juula.

Projekt Petronela Sztela      Realizacja realis

Nasz serwis używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w naszej polityce prywatności.

Zgadzam się na użycie plików cookies.

EU Cookie Directive Module Information