Ha!art nr 51 - Gry: przypadki książkowe. Call for papers
Granie w literaturę to temat przewodni nadchodzącego 51. numeru magazynu „Ha!art”. Będziemy poszukiwać odpowiedzi na pytanie: jakie interakcje i związki zachodzą pomiędzy współczesnymi grami a literaturą? Nie chodzi o banalny problem podobieństw i różnic, chociaż oczywiście nie da się od niego uciec. Pragniemy przede wszystkim wnikliwie przyjrzeć się, w jaki sposób interaktywne gry kontynuują literacką tradycję, a jednocześnie jak przekształcają nasze pojmowanie tego, czym jest „literackość” i gdzie są jej granice.
Numer jest inspirowany interaktywną wystawą Gry: przypadki książkowe, która odbyła się w zeszłym roku podczas Międzynarodowego Festiwalu Literackiego Ha!wangarda. Projekt poświęcono growym adaptacjom klasycznych sztuk (Sofokles, Szekspir) i powieści (Fitzgerald, Adams). Kontynuując idee wystawy, pragniemy zająć się również tematem egranizacji literatury i zaprosić Czytelniczki i Czytelników Ha!artu oraz badaczy i badaczki gier do przesyłania propozycji krótkich tekstów związanych z tym zagadnieniem. Interesują nas przede wszystkim:
- ciekawe przykłady gier, które adaptują literaturę,
- literackie nawiązania w grach,
- gry, które kontynuują dzieła literackie,
- gry, które mogą wpływać na naszą interpretację utworów literackich.
Gatunki dziennikarskie (recenzje, notki, eseje…) mile widziane, a nawet pożądane!
• • •
Propozycje publikacji (streszczenie; opis proponowanego tekstu do 200 słów) należy przesyłać do 30 maja 2015 roku na adres poczta.literacka@ha.art.pl, w tytule e-maila podając „Gry: przypadki książkowe”.
Gotowe teksty (po akceptacji przez Redakcję) należy przesyłać do 30 czerwca 2015 roku (objętość: maksymalnie 15 000 znaków ze spacjami).
Zapraszamy do współpracy!
• • •
Redaktorzy numeru: Paweł Schreiber, Michał Żmuda
• • •
• • •
Czasopismo „Ha!art” to postdyscyplinarny magazyn o kulturze współczesnej. Korporacja Ha!art to krakowska instytucja, której celem jest promowanie nowych zjawisk w kulturze. Korporacja Ha!art wydaje młodą prozę i poezję, przekłady literatury zagranicznej, albumy, antologie, książki teoretyczne i tomy rozmów w ramach kilkunastu linii wydawniczych. Wybrane publikacje dedykowane były game studies: 43 numer pisma z 2013 roku poświęcony był grom, w 2014 ukazał się klasyczny Cybertekst Espena Aarsetha, w 2015 roku ukaże się książka Art of Failure Jespera Juula.